Radnici dali žuti karton Upravi HT-a
Stupivši na čelo Hrvatskog Telekoma predsjednik Uprave je od vlasnika dobio težak zadatak da u zemlji s šestogodišnjom recesijom, u trenutku dok se provodi transformacija mreže, zaustavi pad prihoda, dodatno smanji troškove i ostvari najvišu maržu profita u DT Grupi. Uspio je - visoku cijenu plaćaju hrvatski građani, ali prvenstveno radnici Hrvatskog Telekoma.
Rezultat: zadovoljstvo korisnika je na povijesno niskim razinama, a radnici kažu da ovo nije kompanija s kojom smo se ponosili i u kojoj bi svatko poželio raditi. Tek nešto više od 30% radnika razumije strategiju kompanije, imaju dovoljno edukacije, adekvatno su nagrađeni i vide primjenu tehnološkog razvoja na uslugama korisnicima. Unatoč tome, još uvijek 90% radnika procjenjuje da radi više od očekivanog kako bi doprinijeli dobrobiti kompanije.
Ovo su uvjerljivo najlošiji rezultati pulsa radnika u cijeloj DT Grupi. Očito je menadžment izgubio veliki dio kredibiliteta kod radnika, jer ih ni strah od mogućih posljedica nije spriječio da pokažu svoje nezadovoljstvo.
Prošli tjedan na sastanku Europskog radničkog vijeća upozorili smo Upravu Deutsche Telekoma da je socijalni dijalog između poslodavca i predstavnika radnika u Hrvatskoj gotovo zamro. Neshvatljiva je lakoća kojom se ruši dostojanstvo radnika i spremno hoda po rubu ili preko ruba zakona.
Član Uprave Deutsche Telekoma je odgovorio da je socijalni dijalog potreban i u dobrim i u teškim vremenima, a da je kršenje bilo kojeg zakona potpuno neprihvatljivo. U Njemačkoj je to pravilo "uklesano u kamenu", pa mi s pravom očekujemo da se ove smjernice primjenjuju i u zemljama, članicama DT Grupe.
Krajnje je vrijeme da sjednemo za stol i partnerski razgovaramo kako promijeniti ovaj trend nezadovoljstva koji sigurno nije zalog za buduće poslovne rezultate. Naš uvijet je samo jedan - da nas druga strana uvažava kao socijalnog partnera, a ne smatra preprekom na putu ostvarenja svog cilja.