Na poziv direktora Igora Poljanšeka predstavnici HST-a bili su na sastanku na kojem je raspravljano o pitanjima važnim za radnike ENT Servisi.
U želji da u ovom prijelaznom razdoblju učine što više kako bi se na najmanju mjeru sveli problemi u radu i moguće nerazumijevanje, sastanku su se priključile i direktorice ENT, Marijana Đuzel, zadužena za ljudske resurse, te Snježana Bahtijari, zadužena za marketing, komunikacije i društvenu odgovornost.
Globalni Ericsson ima bogato iskustvo u preuzimanju kompanija i uobičajeno je da od potpisivanja ugovora o preuzimanju prođe minimalno dva mjeseca u kome se provedu sve pripreme za prijenos, a u ovom slučaju prošlo je samo 12 dana, pa nije ni čudo ukoliko su se pojavili nepotrebni problemi. Međutim, želja je sviju da se stanje što prije normalizira kako bi se krenulo s uobičajenim radom.
U međuvremenu je pokrenut intranet potral na kome će se naći sve informacije važne za svakodnevni rad, kontakt osobe, interni akti i slično.
NOC – sadašnjost i budućnost?
Direktor Poljanšek je uočio da se najveći problemi u funkcioniranju pojavljuju u NOC-nadzoru mreže, pa će u tu svrhu za srijedu 17.rujna u Zagrebu na Krugama održati radionicu s radnicima tog dijela poslovanja kako bi utvrdili gdje su problemi? Kako se mogu riješiti? Tko zadaje ciljeve? Kakva je budućnost tih radnih mjesta?
Direktor je izrazio žaljenje što iz HT-a nisu mogli dobiti još radnika iz nadzora mreže, obzirom da imaju planove na razini globalnog Ericssona preuzeti takvu vrstu poslova za druge multinacionalne kompanije, pa vidi potrebu dodatnog zapošljavanja, prvenstveno kako bi osigurali dovoljan broj radnika za formiranje 24-satnog dežurstva i normalno radno vrijeme na tim poslovima. Pokušat će sve probleme u funkcioniranju riješiti do kraja godine, do kada su HT i ENT Servisi utvrdili prijelazno razdoblje.
Svakodnevni problemi - službena vozila, telefoni, zaštitna odjeća...
Do sada su potpisani svi ugovori s dobavljačima. Isti garantiraju da će radnici imati usluge održavanja službenih vozila, a ispravljeni su prvobitno dodijeljeni limiti na službenim mobitelima, jer je jasno da je to alat za rad i da svi moraju imati svotu dostatnu za poslovne potrebe. Ukoliko netko ima problema mora se javiti svom linijskom menadžeru da se limiti točno postave.
Svi radnici su dobili kartice Erste banke, pa nema problema s plaćanjem troškova službenih putovanja.
Nova zaštitna odjeća, brendirana za ERNT Servisi je naručena kod istih dobavljača, ali će isporuka krenuti u redovnim rokovima kada istječe rok HT-ovoj odjeći.
Sistematski pregledi, osiguranja, sportski susreti
Ugovorena je polica osiguranja od nezgode s Allianz osiguranjem pod istim uvjetima kao u HT-u, a u tijeku je ugovaranje sistematskih pregleda kako bi se osigurala preuzeta prava iz Kolektivnog ugovora HT-a. Predstavnici Ericssona nisu znali da HT-ovim ugovorima sa zdravstvenim ustanovama postoji opcija po kojoj članovi obitelji imaju mogućnost korištenja liječničkih pregleda s 50% popusta, pa su rekli da će pokušati ugovoriti police pod istim uvjetima.
Obzirom da su sportski susreti također pravo iz Kolektivnog ugovora HT-a, direktor Poljanšek je preuzeo obvezu razmotriti mogućnosti ili da se radnici ERNT Servisi priključe sportskim susretima HT-a, ili da organiziraju svoje susrete, koje radnici Ericssona Nikola Tesla do sada nisu imali. O tome će nas što prije izvijestiti.
Osobno uvjetovani otkazi
Obzirom da postoje radnici koji zbog bolesti ne mogu obavljati svoje poslove i trebali su otići iz HT-a kao osobno uvjetovani otkaz uz otpremninu, pitali smo je li moguće takvo što realizirati u skoro vrijeme, neovisno o tome što je preuzeta obveza da neće biti tehnološkog viška u narednih godinu dana.
Direktor Poljanšek je rekao da radnici, koji imaju dokumentaciju, koja pokazuje da zbog bolesti ne mogu obavljati poslove, mogu javiti svojim linijskim menadžerima i da će se pokušati izaći u susret takvim radnicima i omogućiti im odlazak uz otpremninu. Izrazio je žaljenje zbog prerane smrti našeg kolege Marija Gospočića iz Kutine koji je prije dva dana preminuo od moždanog udara.
Predstavnici radnika
Direktor Poljanšek je u samom uvodu sastanka rekao da žele ostvariti socijalni dijalog sa sindikatima i da bi željeli da radnici izaberu Radničko vijeće i povjerenike radnika za zaštitu na radu, kako bi obavljali zakonom propisane procedure savjetovanja s predstavnicima radnika. Isto tako radnici moraju izabrali i člana Nadzornog odbora, predstavnika radnika, bez kojeg NO od tri člana ne može profunkcionirati.
Reprezentativni sindikati HST i RSRH su se dogovorili da će do izbora za radničko vijeće povjerenik HST-a, kao povjerenik većinskog sindikata, obavljati i funkciju radničkog vijeća, a da će se što prije pokrenuti procedura Izbora za prvo radničko vijeće.
Direktorica ljudskih resursa je predložila da se izbori za članove radničkog vijeća i povjerenike zaštite na radu provedu elektronskim glasovanjem, koje se u Ericssonu Nikola Tesla pokazalo kao izuzetno jednostavno i demokratično, jer svim radnicima omogućuje da daju svoj glas, čuvajući pri tome tajnost glasovanja.
Direktor Poljanšek je uvjeren da će suradnjom Uprave i predstavnika radnika prevladati nepovjerenje i strah od novog i da će radnici prihvatiti ENT Servisi kao svoju pozitivnu priču. Ako radnici u ovoj priči prepoznaju svoj interes, onda bi to stvarno mogla biti lijepo ispričana priča.